backgorund

Integritetspolicy

Integritetspolicy

Din integritet är viktig för oss

Vi värnar om din personliga integritet och arbetar aktivt för att skydda och respektera den i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi använder dina personuppgifter endast i den utsträckning det är nödvändigt och arbetar seriöst med säkerhet och dokumentation.

På denna sida har vi samlat information om vår syn på integritet och vårt arbete med dataskydd. Kontakta oss gärna om du har frågor eller förslag på förbättringar.

Tillämpningsområde

Denna policy gäller för besökare på www.nazz.se, användare av våra tjänster, samt våra sociala mediekanaler.

Vad är personuppgifter?

Personuppgifter är information som, ensamt eller tillsammans med andra uppgifter, kan användas för att identifiera dig som en fysisk, nu levande person. Detta kan inkludera ditt namn, din e-postadress eller ditt telefonnummer.

Uppgifter vi samlar in och hur de används

Vi samlar in personuppgifter för att kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi samlar även in uppgifter från potentiella kunder som vill bli kontaktade av oss.

Säkerhet

Vi skyddar dina personuppgifter genom en kombination av tekniska och organisatoriska åtgärder. Tillgång till våra system som hanterar personuppgifter är begränsad och kräver åtkomstkontroll. Våra anställda, samt våra personuppgiftsbiträden och underbiträden, följer vår interna informationssäkerhetspolicy.

Personuppgifter som skickas till oss utan att ha efterfrågats kommer inte att sparas längre än en månad, undantaget spontana ansökningar eller avtalsärenden.

NAZZ Consulting AB som personuppgiftsbiträde

När vi agerar som personuppgiftsbiträde för våra kunder, krävs ett personuppgiftsbiträdesavtal mellan dig och oss. Vi följer de instruktioner som framgår av detta avtal.

Överföring av information

Vi och våra underbiträden lagrar information inom EU. Bokföringsdata lagras i Sverige eller i länder godkända av Skatteverket. Vi säljer inte vidare kundinformation till tredje part. Kontaktinformation som behövs för direktreklam kan behandlas av våra biträden.

Ändringar av denna integritetspolicy

Uppdateringar och förändringar av denna integritetspolicy publiceras på denna sida.

Dina rättigheter

  • Rätt till information: Du har rätt att få information om vilka personuppgiftsbehandlingar vi utför.
  • Registerutdrag: En gång per år kan du begära ett registerutdrag för att se vilka personuppgifter vi har om dig.
  • Rättelse: Du har rätt att begära att felaktiga uppgifter om dig rättas.
  • Radering: Du har rätt att begära att dina uppgifter raderas under vissa förutsättningar.
  • Dataportabilitet: Du har rätt att få dina personuppgifter flyttade under förutsättning att den rättsliga grunden är samtycke eller avtal och att det rör personuppgifter du själv tillhandahållit eller som genererats av dina handlingar/aktiviteter.
  • Begränsning av behandling: Du har rätt att begära att behandlingen begränsas, men detta kan nekas om behandlingen är nödvändig för att tjänsten ska fungera.
  • Invändning: Du har rätt att invända mot en personuppgiftsbehandling och vi kommer då att upphöra med behandlingen under tiden frågan utreds.
  • Klagomål: Du har rätt att framföra klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten om du anser att vi hanterar dina personuppgifter felaktigt.

Kontakta oss

Kontakta oss om du har frågor eller behöver ytterligare information om hur vi hanterar dina personuppgifter.